Ďalší vodiči po nehode Dědečka pili, havarovali – a dostali symbolické tresty !
Z mediálne známych je posledný rakúšan – s 2,6 promile to vrazil do auta a paneláku – rozsudok 2000€ pokuty a zákaz riadiť motorové vozidlo iba po území SR !!!
Škoda, že nerozbil plynovú prípojku a celý panelák nevyletel do vzduchu – to by zase všetci kvákali o tom, akí zlí vodiči jazdia po cestách.
A L E – prakticky sa nič nestalo, dostal symbolický trest, tak prečo sa všetci hrajú na to, ako im záleží na bezpečnosti na cestách, keď to nie je pravda ?
Pán sudca. Všetci páni sudcovia – aj vo Vašich rukách je to, ako my bežní občania vnímame závažnosť toho, čo jazda pod vplyvom alkoholu znamená. Pokiaľ za nehody pod vplyvom alkoholu budete dávať pokuty vo výške tretinovej minimálnej mzdy a za zabitia pod vplyvom alkoholu podmienky a domáce vazenia – potom Vám leda nas*ať páni !
Aj vo Vašich rukách páni sudcovia, prokurátori celá právnická obec – aj vo Vašich rukách je zmena legislatívy tak, aby sa človek doslova bál sadn´úť pod vplyvom alkoholu za volant. Aby sa bál tak, ako sa bojí kradnúť, znásilňovať, ako sa bojí pestovať trávu.
Zaoberajte sa prosím už problematikou skutočně dôkladne. V prvom rade, prestaňte kriminalizovať ľudí, ktorí nadýchajú do pol promile a nespôsobia ani priestupok, natož nehodu.
Výrazne ale trestajte tých, ktorí napríklad nehodu pod vplyvom spôsobia. Iste – je nutné to odstupňovať – ale aj nezastavenie na stopke s nula promile za 50 € a s pol promile za 150€ by urobilo svoje.
V rade druhom – iba poriadna facka dokáže ľudí prebrať. Tou fackou by bolo vozidlo, ktoré riadil opitý vodič s hladinou alkoholu nad isté promile, nechať dva týždne odstavené na mieste vykonanej kontroly a popísané výrazným nápisom – ZABAVENÉ, VODIČ PIL a hodnota promile. Následne auto zhabať v prospech štátu. Výchovný efekt bude okamžitý – uvidí to verejnosť, uvidia to susedia, kolegovia z práce, podriadení, nadriadení – jednoducho všetci. A každý bude zároveň vedieť, že daný vodič má s najvačšou pravdepodobnosťou vyslovený už aj zákaz činnosti. Zároveň sa dosiahne ďalšie – ani Lakatoš, ani vrcholový vedúci si nebude kupovať autá len pre to, aby o ne prišiel, lebo si chce vypiť, respektíve zožrať sa ako prasa.
Lakatoš na to ani nebude mať, pre vrcholového managera by bolo dôvodom na odstúpenie už i to, že jeho firemné auto svieti už druhý týždeň na špitálskej. Takže tlak, skutočný tlak zo všetkých strán, ale hlavne zo strany okolia. A každý si aj dokonale premyslí, komu a za akých okolností auto zverí, lebo zabaví sa auto, ktoré riadil vodič s nad 1,5 promile napríklad. Felícia, autobus aj kamion, smetiarske auto, sanitka aj električka – a iba toto dotlačí kompetentných k tomu, aby si skutočne dávali bacha 🙂
A tá spomínaná facka by bola fackou doslova aj pre daného vodiča. Každé božie ráno by mal v pohľade na parkovisko pred domom vypálené to svoje auto – ktoré mu už ale nehovorí pane. Rozsudok – ten si založí do šanónu, ale pohľad na prázdne parkovacie miesto – ktoré Vám za chvíľu niekto ešte aj obsadí, pohľad do prázdnej garáže – to je viac, ako len diera po zube. To vidíte denne. Vidia to Vaše deti – a to neskryjete.
Ja som za alkohol za volantom. Som za tolerovanú, normálnu hranicu alkoholu za volantom.
Ale neskutočne mi vadí, že ľudia, ktorý s násobkami jedného promile sadajú denne za volant sú nepostihnuteľní. Nie preto, že by to legislatívne nešlo – sú nepostihnuteľní preto, lebo na to nie je vôľa. Dokonca nie je vôľa ani na to zabrániť v ďalšej jazde – ešte aj dnes sú policajti doslova schopní čakať, kým sa daný vodič nepohne aby ho mohli strestať. Pri jazde do jedného promile hliadka od vozidla odchádza so slovami – a ďalšia jazda je Vám zakázaná. Ozaj ???
Kľúče sú v spínačke, fízli preč, auto tu predsa nenechám a vodičák už aj tak nemám – nejako to už domov dôjdem – presne toto beží hlavou opitého človeka.
Prečo teda v normálnych krajinách povolená... ...
TOTÁLNE BLÚDNA ÚVAHA A NÁZOR NA ALKOHOL ZA... ...
nulová tolerancia je teraz - a nestačí... ...
Je snáď sloboda slova ? ...
Doživotný trest zákazu činnosti. Sorry, ale... ...
Celá debata | RSS tejto debaty