Nedávno, pri obede sa ma kolega pýtal, čo a ako na tom slovensku, čo sa alkoholu za volantom týka. Povedal som mu, že ak bude opitý a uvidí, že ho zastavujú – nech radšej policajta zrazí. Má vačšiu šancu na podmienku ako keby iba zastal a nafúkal – to ho totiž možu zavrieť. Je a bolo to síce myslené s veľkou nadsázkou – ale bohužiaľ to vystihuje realitu slovenska.
- aj tento blog má priamy súvis s nehodou opísanou v dvoch predchádzajúcich, kde vodič autobusu zabil 5 ľudí…. Nezabil ich náhodou, nezabil ich nedbanlivosťou.
Zabil ich preto, lebo naháňal peniaze, jazdil ako hovado, porušoval na úseku dopravy všetko to doležité, čo porušiť mohol. A hlavne – NESPAL.
Jazdu, pri ktorej zabil 5 ľudí mal naplánovanú v dĺžke cca 3 400 kilometrov. Bez povinných prestávok, bez riadneho odpočiku. Raz tvrdil, že odpočíval a spal v autobuse na pláži, potom tvrdil, že mal riadny odpočinok a autobus aj s turistami sa teleportoval cca 800 km. Cielene porušil čo mohol – a zabil 5 ľudí. Nikoho to ale nezaujíma – vraj to s prípadom nesúvisí a aj preto píšem v jednotnom čísle. Ak by to s prípadom totiž súviselo, tak krv piatich ľudí na rukách má aj spoluvodič Zdenko Olejka ! Dobre teda, keď s prípadom nesúvisí to, že vodič na smrť vyčerpaný zabije 5 ľudí, čo s ním potom súvisí ??? Musím doplniť, že spoločnosť AEOLUS dostala za praktiky, ktoré sa im podarilo dokázať pokutu 100 000,-€. Podarilo dokázať po nehode – prekračovanie časov odpočinkov, manipulácie s tachografovými kartami…. – štát toto konanie ocenil pokutou 100k a trestom domáceho vazenia :(. Stavím sa, že by som našiel xtisíc ľudí, ktorí by si trest domáceho vazenia za 100 000,-€ radi odsedeli….
To, čo slovenský štát predvádza v oblasti dopravy je schizofrénia spojená s výpalníctvom…., kde naozaj nejde o ľudské zdravie a životy.
Hned na začiatok napíšem, že som zásadne proti drogám za volantom, ALE – na jednej strane štát dáva drakonické tresty za tak banálny priestupok ako je do pol promile alkoholu u vodiča, a na druhej strane pokiaľ opitý vodič zabije dostane podmienku, možno domáce vazenie. To je choré, to je absurdné a sudca ktorý podobný verdikt vyriekne musí byť buď hlupák alebo podplatený. Tento štát je schopný zavrieť človeka za jazdu bez vodičáku, a zabijakov s alkoholom v krvi necháva na slobode. Stavím sa o čokoľvek, že ja, dokonale odpočinutý s dvoma desiatkami po obede budem v testoch pozornosti výrazne lepší ako ktokoľvek po 12 hodinách jazdy alebo po nočnej.
Po nehode mamy a sestry, ktoré mi zabil nevyspatý vodič diaľkového zájazdového autobusu omnoho citlivejšie vnímam dopravu a veci s ňou súvisiace. Vyvíjam aktivity, ktoré bezpečnosti cestnej premávky možu pomocť – napríklad stojany s reflexnými páskami na výjazdoch z obcí, na FB ako aktivita a skupina „pujč si a vrať“ . Rád by som rozvíril ak už nie spoločenskú debatu, tak aspoň zav´rtal do hlavy myšlienku čo vlastne štát sleduje svojimi opatreniami na úseku dopravy ? Možem ísť cez obec aj 240 a viac ako pokuta 800 € mi nehrozí – tak čo mi zabráni v takejto jazde ? Vidím policajtov ako za krásneho slnečného dňa stoja na dvojkilometrovej širokej rovinke a merajú 70….. A iba merajú…. Nerobia žiadne preventívne opatrenia, iba merajú a za to vyrubujú pokuty – a to je zle.
V tejto sprostej krajine dostanete 6 rokov za vraždu a 19 za pokus o podvod. Dostanete skoro doživotie za konopné masti a vrah ako OKI s doživotným trestom sa nad tým rehoce ktovie odkiaľ. Dostanete 8 rokov za daňový podvod a nahrávka z chaty je len akési všeobecné táranie – o príprave vraždy.
Táto krajina je chorá. Je prelezená korupciou, skostnateným myslením, chorými zákonmi, ktoré chránia páchateľov a nie obete. Ja nezmením všetko, ani o všetkom písať nebudem. Iba o doprave. O tom, ako to vidím ja, prečo vidím, že je niečo zlé, o tom, čo a ako by sa mohlo zmeniť.
Či to niekomu a niečomu pomože ukáže iba čas. Zároveň, ak by ste vedeli o ľuďoch, ktorých postihlo niečo podobné – nehoda, smrť blízkeho a následná odmeny vinníkovi vo forme symbolického trestu dajte im to prečítať s tým, že možno sa niečo zmení.
Ďakujem
Celá debata | RSS tejto debaty